Authenticiteit

Wat is Authenticiteit?

Authenticiteit in de professionele omgeving verwijst naar het zijn van je ware zelf en handelen in overeenstemming met je eigen waarden, overtuigingen en principes.

Waarom is Authenticiteit belangrijk?

Het is belangrijk omdat het de basis vormt voor vertrouwen, geloofwaardigheid en respect in professionele relaties. Authenticiteit draagt bij aan een sterke persoonlijke merkidentiteit en verhoogt de tevredenheid en het engagement van zowel werknemers als klanten.

Hoe werkt Authenticiteit in de praktijk?

In de praktijk betekent authenticiteit dat individuen consequent hun ware karakter tonen in hun interacties, beslissingen en leiderschap, wat leidt tot een groter vertrouwen en samenhang binnen teams.

Hoe kun je in organisaties op een goede manier omgaan met Authenticiteit?

  • Stimuleer een cultuur waarin openheid en echtheid worden gewaardeerd.
  • Ondersteun medewerkers in het uitdrukken van hun unieke perspectieven en ideeën.
  • Waardeer diversiteit en moedig individuele expressie aan.
  • Bied trainingen aan die zelfreflectie en zelfkennis bevorderen.
  • Erken en vier de unieke bijdragen van elk individu.

Conclusie: Authenticiteit is de sleutel tot het bouwen van sterke, vertrouwensvolle relaties en het creëren van een bevredigende werkervaring.

Lezen

  • The Power of Authenticity, door Mike Robbins
  • Authenticity: What Consumers Really Want, door James H. Gilmore en B. Joseph Pine II
  • Be Yourself, Everyone Else is Already Taken: Transform Your Life with the Power of Authenticity, door Mike Robbins

Leiderschap na de pandemie

Leiderschap is voorgoed veranderd. Werken wordt na Covid niet meer hetzelfde. Welke uitdagingen liggen er voor leiders? Ontdek het hier.

Broncode voor diepgaande verandering

Veranderen in organisaties is lastig. Zeker als je voorbij gaat aan de psychologie van veranderen; aan de onderstroom. Wat is de broncode van verandering?

Leren van negatieve feedback

Niemand vind kritiek leuk. Sluit jij je er ook liever voor af? Of durf je er even bij stil te staan? Hier een pleidooi voor het 2e.

5 krachtige gewoonten om te floreren in je werk

Wat kun je doen om meer uit je werk te halen? Met welk gewoontegedrag draag jij bij aan meer plezier, voldoening en betekenis? Ontdek het hier.

De Kracht van Kwetsbaarheid in Leiderschap

We zijn wel klaar met dominante, autoritaire leiders. Succesvol veranderen vraagt om nieuw leiderschap. Gezocht: Kwetsbare Leiders!

Hoe word ik een betere middenmanager?

Effectiever als middenmanager; altijd tussen twee vuren; een lastige dynamiek. Hoe blijf je wendbaar? 7 dansregels voor midden managers.

Dat wordt toch niks! Tips om doemdenken productief te tackelen.

Negatieve voorspellingen leggen vaak verbeterinitiatieven plat. Hoe verleg je het gesprek? En hoe krijg je weer vaart in jouw teamoverleggen?

Hoe je met meer empathie betere gesprekken voert

Ontdek hoe jij met deze verbluffend eenvoudige, maar uiterst vernuftige techniek veel betere gesprekken voert, met meer resultaat, verbinding én meer kans op verandering.

Hoe kan ik vandaag mijn succes vergroten?

Hoe vergroot jij jouw succes? 7 tips om nu direct jouw persoonlijke ontwikkeling te stimuleren en meer succes te behalen.

Drie manieren waarop we verandering blokkeren

Herken jij de mechanismen waarmee we organisatieverandering afremmen en tegenhouden? Over wat je hieraan kunt doen.

Master your skill.
 Kick ass. 
Repeat.