Balans

Wat is Balans?

Balans verwijst naar het vermogen om een gezonde verhouding te vinden tussen werk en privéleven, wat essentieel is voor het welzijn en de algemene tevredenheid.

Waarom is Balans belangrijk?

Het is belangrijk omdat het helpt bij het voorkomen van burn-out en stress, en het bevordert een gezonde levensstijl, wat uiteindelijk de productiviteit en het engagement van werknemers ten goede komt.

Hoe werkt Balans in de praktijk?

In de praktijk betekent balans dat werknemers voldoende tijd en ruimte hebben voor persoonlijke interesses en verplichtingen buiten hun werk, wat bijdraagt aan een hoger algemeen geluksgevoel en werkprestaties.

Hoe kun je in organisaties op een goede manier omgaan met Balans?

  • Promoot flexibele werktijden en telewerkmogelijkheden.
  • Ondersteun medewerkers bij het stellen van grenzen tussen werk en privé.
  • Moedig het nemen van regelmatige pauzes en vakanties aan.
  • Bied welzijnsprogramma’s en activiteiten aan die een gezonde levensstijl ondersteunen.
  • Creëer een werkomgeving die het belang erkent van persoonlijk welzijn.

 

Conclusie: Het onderhouden van een goede balans tussen werk en privéleven is van vitaal belang voor zowel individuele werknemers als voor de organisatie als geheel.

Lezen

  • The Work-Life Balans Myth: Rethinking Your Optimal Balans for Success, door David J. McNeff
  • Off Balans: Getting Beyond the Work-Life Balans Myth to Personal and Professional Satisfaction, door Matthew Kelly
  • Thrive: The Third Metric to Redefining Success and Creating a Life of Well-Being, Wisdom, and Wonder, door Arianna Huffington

Waarom niemand meer luistert. En wat eraan te doen.

We zijn verleerd om vruchtbaar van visie te verschillen. Want we luisteren niet meer. Gelukkig kan het anders. Ontdek hier hoe.

Omgaan met een BANI wereld

Hoe houd jij je staande in deze chaotische wereld? Na een VUCA omgeving spreken we nu steeds vaker over een BANI wereld. Lees hier meer.

Win-win-win onderhandelen in participatieprocessen

Complexe vraagstukken kraken door professionals te mobiliseren: je wint er veel mee! En hebt er een uitdaging bij! Hoe blijf je uit de argumentenpolonaize?

7 manieren om een goed idee te molesteren. Welke doen jullie al?

Hoe worden goede ideeën nog te vaak gesaboteerd? Welke technieken zetten jouw collega’s hiervoor in, al dan niet bewust?

Hoe voorkom ik competentie ontwaarding?

Onderhoud aan jouw competenties is van het allergrootste belang. Want ze zijn aan slijtage onderhevig. En worden letterlijk minder waard met de tijd.

Veranderstress, hoe help ik mijn medewerkers ermee omgaan?

We worden overladen met verandering. In de wereld, in ons werk. Tips om als leider hiermee om te gaan. Ontdek het hier.

Onbenut potentieel: stap uit je teambubbel!

Veel teams maken minder waar dan in potentie aanwezig is. Vanuit onze teambubbel zien we niet wat voor de buitenstaander kraakhelder is. Hoe signaleren we onderpresteren?

Waarom empathische leiders de toekomst hebben

Empathisch leiderschap heeft de toekomst in de relatie- en verbindingsarme thuiswerk wereld. Hoe ontwikkel je empathie?

Hoe krijg ik vaker wat ik wil?

Effectief beïnvloeden: om vaker te krijgen wat jij wenst. Leer hier een techniek om te krijgen wat jij wil, waarmee je de ander alleen maar plezier doet.

Stop met aanspreken!

Stop met aanspreken! Al staat het bovenaan de wensenlijstjes van organisaties. Het heeft doorgaans weinig succes. Is er iets anders aan de hand? Ontdek een andere kijk!

Master your skill.
 Kick ass. 
Repeat.