Balans

Wat is Balans?

Balans verwijst naar het vermogen om een gezonde verhouding te vinden tussen werk en privéleven, wat essentieel is voor het welzijn en de algemene tevredenheid.

Waarom is Balans belangrijk?

Het is belangrijk omdat het helpt bij het voorkomen van burn-out en stress, en het bevordert een gezonde levensstijl, wat uiteindelijk de productiviteit en het engagement van werknemers ten goede komt.

Hoe werkt Balans in de praktijk?

In de praktijk betekent balans dat werknemers voldoende tijd en ruimte hebben voor persoonlijke interesses en verplichtingen buiten hun werk, wat bijdraagt aan een hoger algemeen geluksgevoel en werkprestaties.

Hoe kun je in organisaties op een goede manier omgaan met Balans?

  • Promoot flexibele werktijden en telewerkmogelijkheden.
  • Ondersteun medewerkers bij het stellen van grenzen tussen werk en privé.
  • Moedig het nemen van regelmatige pauzes en vakanties aan.
  • Bied welzijnsprogramma’s en activiteiten aan die een gezonde levensstijl ondersteunen.
  • Creëer een werkomgeving die het belang erkent van persoonlijk welzijn.

 

Conclusie: Het onderhouden van een goede balans tussen werk en privéleven is van vitaal belang voor zowel individuele werknemers als voor de organisatie als geheel.

Lezen

  • The Work-Life Balans Myth: Rethinking Your Optimal Balans for Success, door David J. McNeff
  • Off Balans: Getting Beyond the Work-Life Balans Myth to Personal and Professional Satisfaction, door Matthew Kelly
  • Thrive: The Third Metric to Redefining Success and Creating a Life of Well-Being, Wisdom, and Wonder, door Arianna Huffington

Omgaan met een BANI wereld

Hoe houd jij je staande in deze chaotische wereld? Na een VUCA omgeving spreken we nu steeds vaker over een BANI wereld. Lees hier meer.

Hoe stel ik doelen die ik kan waarmaken?

Ooit wel eens een doel niet bereikt? Leer deze NLP techniek gebruiken om jouw doelen uit te lijnen: de logische niveau’s van Robert Dilts.

5 verhalen voor leiders in verandering

Met welke verhalen krijgen leiders mensen mee in de transitie? En met welke vorm van storytelling kun je meer dan ooit het verschil maken?

Waarom empathische leiders de toekomst hebben

Empathisch leiderschap heeft de toekomst in de relatie- en verbindingsarme thuiswerk wereld. Hoe ontwikkel je empathie?

7 manieren om een goed idee te molesteren. Welke doen jullie al?

Hoe worden goede ideeën nog te vaak gesaboteerd? Welke technieken zetten jouw collega’s hiervoor in, al dan niet bewust?

Human skills als troef in het AI tijdperk

AI verandert ons werk. Kennis is hooguit één slimme prompt van ons vandaan: alleen met onze human skills gaan we nog het verschil maken. Wat nu?

5 krachtige gewoonten om te floreren in je werk

Wat kun je doen om meer uit je werk te halen? Met welk gewoontegedrag draag jij bij aan meer plezier, voldoening en betekenis? Ontdek het hier.

Veranderstress, hoe help ik mijn medewerkers ermee omgaan?

We worden overladen met verandering. In de wereld, in ons werk. Tips om als leider hiermee om te gaan. Ontdek het hier.

Hoe werk je aan succesvolle verandering in teams?

Ontdek dé sleutel voor teamsucces en leren en ontwikkelen in tijden van verandering. En leer wat een team opmerkelijk helpt presteren.

Wat is Intervisie? Waarom is intervisie belangrijk?

Intervisie is een cruciale tool voor samen dieper leren . Hoe doe je intervisie? Met welke intervisiemethoden? Ontdek het hier.

Master your skill.
 Kick ass. 
Repeat.